Bra och dåliga bilder ..

2009-04-27 @ 17:33:41
Vet ni vad ? Det finns skillnad på bra och dåliga bilder. Självklart vet ni de, men jag menar inte för mörk, för ljus eller får dålig skärpa utan bra och dåliga vinklar. För mig är bra vinklar jätteviktigt. En bild som kan vara jättebra för någon annan kan vara skitkass för mig för att det är fel vinkel på det helt enkelt. Igår tog jag några bilder på en orkidé vi har här hemma och då lyckades jag ta en bild i "fel" vinkel, så den är egentligen inte intressant. Visst, där är bra färger i bilden, den har skärpa och så men den saknar det lilla extra. Tänkte visa den för er nu ..
Detta är en tråkig bild enligt mig ..

Nu går vi istället över till en bra bild. Den är spännande. Den håller kvar en den extra sekunden för att locka fram ett "wow". Detta är vad jag tycker, inte vad som stämmer, tänk på det. Men säg väldigt gärna vad ni tycker och jämför bilderna själv och berätta sen för mig hur ni tänker !
En bra och spännande bild i mina ögon ..


Kommentera här:
FOTO:
- Jag fotograferar med min Nikon D40. (Bild på utrustning kommer)
- De tillbehör jag har än så länge är kitobjektivet, extern blixt, kameraväska, tre minneskort och fyra närbildsfilter a lá +1, +2, +4, +10.
- Jag redigerar alla min bilder i Adobe Photoshop CS4.

BLOGGDESIGNER:
- Jag gör mina egna bloggdesigner.
- Jag gör bloggdesigner gratis när jag har tid över. Har tänkt lägga in länkar till de bloggar jag har designat så småningom.
- Jag gör mitt bästa för att svara på frågor om bloggdesign.

Postat av: Pippi

håller med dig :3

2009-04-27 @ 18:00:12
URL: http://pippilippa.blogg.se/
Postat av: Matilda

vilka fina bilder :):):) verkligen :D

2009-04-27 @ 18:06:37
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Penny

Vilka fina foton, skulle också vilja ha en bra kamera för att ta sådana närbilder =)

Jag älskar vackra kort!

2009-04-27 @ 18:33:23
URL: http://memorian.blogg.se/
Postat av: FOTO I NORR - MARIE

Håller med dig där helt klart så sant som det är skrivet. Man får inte vara rädd att testa nya vinklar och så och det är alltid skoj när man testar sig fram. =)

2009-04-29 @ 09:39:43
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: Klara :)

Helt fantastiska bilder!! Jag älskar också själv att fota och jag älskar också att leka med roliga vinklar på saker och ting. Skulle vara bäst om du kunde skriva mer fototips och sånt. Som sagt jag ÄLSKAR att fota! :D

2011-09-21 @ 14:22:33
URL: http://fotoafilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0