MY LIFE RIGHT NOW ..

2011-09-14 @ 17:09:55
Asså ursäkta mig! För många saker, men främst för att jag har lyckats lösenordskydda min blogg (?!). Vet inte när det har hänt, men ni har i alla fall inte missat något. Men nu kan alla läsa igen om de vill.

Dessutom har jag inte uppdaterat på evigheter. Har väl inte haft tid får jag väl skylla på. Men så här ligger det till och jag tänkte faktiskt ta det från början. Efter fortsätta där jag slutade förra inlägget ..
Den 19 augusti tog jag mitt pick och pack (eller egentligen bara två väskor för mer kunde jag inte ta med på tåget) och åkte mot mitt nya hem i Mjölby. Jag kom fram på förmiddagen och hämtade nycklarna till min första alldeles egna lägenhet. En lägenhet som jag aldrig hade sett (eftersom jag flyttade 40 mil så kunde jag inte bara "svänga" förbi och ta en till). Jag hade en planlösning på den och visste att hallmattan var typ terakotta färgad. Anledningen till det var för att tre veckor tidigare var jag med pappa i Mjölby och tittade och då tittade vi in genom brevinkastet, haha! Men ni kan vara lugna, ingen bodde i lägenheten då. Så jag kom i alla fall till min lägenhet, efter det jobbig promenad med två väskor upp för en mördarbacke! Den var fin, helt okej. I och för sig var det först jag såg de väldigt gula köksluckorna men de vande jag mig vid efter någon vecka. Alla tapeter gick i vitt eller möjligvis lite beiget så de var perfekt. Det var plastmattor i alla rum även i vardagsrummet (som ser ut som parkett faktiskt), men det var perfekt för min del eftersom min vovve skulle bo här också. Badrummet går i någon aprikos/skrikorange/gulliknande färg vilket jag också har vant mig vid, eller i alla fall lärt mig att leva med, haha. Så det var bättre än jag hade väntat mig faktiskt.
Dagen efter kom alla mina möbler och grejor med mamma och de från skåne. Det blev mycket packa upp och sätta ihop den helgen kan jag ju säga. (Har fortfarande saker att sätta upp och fixa, skäms!)
Efter exakt tio dagar började skolan. Skolan som ska göra mig till en riktig lokförare! Jag var lite nervös, men såg mest fram emot det. Att träffa alla klasskamrater och lära känna lite nya människor och oj vilken bra klass vi har blivit och kommer att bli :) Än så länge har vi bara känt varandra i tre veckor men har skitroligt ihop. Så som jag sa, vi har gått i skolan i tre veckor redan, nu är det bara 57 veckor kvar ;) Men det kommer gå jättefort, det är jag helt övertygad om.
Nog om det, har ju lovat mig själv att denna bloggen inte ska bli någon tågblogg så det får räcka där. Detta är ju mer av en inspirationblogg med smink och foto. Har inte hunnit göra några nya sminkningar faktiskt, eller fotat något sen jag flyttade. Men jag ska försöka ta mig ut i Mjölby en ledig  dag och ta lite bilder på min nya hemstad (by?) så ni får se, men nu måste jag gå och äta något sen sätta mig och plugga lite elskydd och elsäkerhet som vi har prov på imorgon, jippie, jag tycker faktiskt det är intressant (vilket kan ha och göra med att jag läste elprogrammet på gymnasiet). Vi hade ett prov igår också. Det kändes bra. Kommer tyvärr inte få alla rätt, men hoppas på hösta betyg i alla fall. Men oj, nu kom jag in på utbildningen igen, aja baja! Men vi hörs vänner, ta hand om er :)

Bjuder på en mobilbild på min framtida arbetsplats :)

Kommentera här:
FOTO:
- Jag fotograferar med min Nikon D40. (Bild på utrustning kommer)
- De tillbehör jag har än så länge är kitobjektivet, extern blixt, kameraväska, tre minneskort och fyra närbildsfilter a lá +1, +2, +4, +10.
- Jag redigerar alla min bilder i Adobe Photoshop CS4.

BLOGGDESIGNER:
- Jag gör mina egna bloggdesigner.
- Jag gör bloggdesigner gratis när jag har tid över. Har tänkt lägga in länkar till de bloggar jag har designat så småningom.
- Jag gör mitt bästa för att svara på frågor om bloggdesign.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0