NAGELTILLBEHÖR

2010-11-17 @ 09:28:28
Nu tänkte jag visa er alla nageltillbehör jag har. Asså saker jag använder mig av när jag målar mina naglar. Det är rätt mycket så även i detta inlägget blir det mycket bilder, men jag hoppas att ni gillar det !

Det här är kakor i olika former och färger som man limmar fast på naglarna. Har inte använt någon än, kanske för att jag tycker de är så söta. Men de kommer säkert användas någon gång framöver.


Det här är runda stenar som man också limmar på naglarna. De är ca 2 mm i diameter och jätteroliga för man kan sätta dem precis hur man vill. Hur många eller hur få man vill.


De här älskar jag ! Det är frukter som är knappt en millimeter tjocka som man limma på naglarna. Jag brukar sätta flera på samm nagel och liksom "lappa" de över varandra så det ger lite 3D effekt.


Dessa stänger fungerar precis likadant som frukterna ovan, bara att de inte är delade än och det är mer än bara frukter. Det är nallebjörnar, hjärtan, blommor, fjärilar mm. De här delar man själv och kan på så sätt bestämma tjockleken själv. Detta är ca hälften av de jag har så alla är inte med på bilden.


Närbild på två stänger.


En pincett som är superbra att plocka upp stenarna med längre upp. Även till att limma fast alla smågrejor.


"Dotting pens" som det heter på engelska. Duttpennor (?) är väl den raka översättningen, haha. Används för att göra cirklar med nagellacket. Exempelvis har jag använt dem här, här och här.


Närbild. de är i olika storlekar för att kunna göra cirklarna i olika storlekar.


Penslar. Som jag tror ni vet vad man använder till. Annars, de används när man målar på naglarna. Sträck, mönster, figurer mm. Här är ett exempel.


Hjul med naglar som jag målar lite på när jag har idéer, men inte hinner måla på mina egna.




Glitter till naglarna. Alla är inte med på bilderna med har sammanlagt 48 burkar med olika färger. Här är ett exempel på hur jag kan använda dem.


Så, de var nog allt. Hoppas ni uppskattade inlägget. Allt ovan är köpt på Ebay. Anledningen till att jag handlar där är för att det är fruktansvärt billigt och som fattig student har man inte råd att betala hur mycket som helst. Då är Ebay ett bra alternativ. Tycker i princip allt jag har köpt på Ebay har haft bra kvalité och allt har hittat hem till mig. Så har varken blivit lurad eller blivit av med ett paket på vägen.
Funderar på att göra en Ebay-guide. Hur man handlar på Ebay. Vet att många är som frågetecken när det kommer till att handla på Ebay. Jag var likadan innan jag började och jätteförvirrad. Jag vet att där är många, framförallt bloggare, som har gjort guider innan, men tycker alla har missat att ta med allt från grunden. Så, är ni intresserade av en Ebay-guide a la Jennie ? :)

Kommentera här:
FOTO:
- Jag fotograferar med min Nikon D40. (Bild på utrustning kommer)
- De tillbehör jag har än så länge är kitobjektivet, extern blixt, kameraväska, tre minneskort och fyra närbildsfilter a lá +1, +2, +4, +10.
- Jag redigerar alla min bilder i Adobe Photoshop CS4.

BLOGGDESIGNER:
- Jag gör mina egna bloggdesigner.
- Jag gör bloggdesigner gratis när jag har tid över. Har tänkt lägga in länkar till de bloggar jag har designat så småningom.
- Jag gör mitt bästa för att svara på frågor om bloggdesign.

Postat av: cherie

Gud vilken rolig blogg med massa roliga bilder du har!:)

Super fint! :)

2010-11-17 @ 15:50:03
URL: http://www.cherie.devote.se
Postat av: Sandra Helen - livet som sanger ♡

Veldig fin blogg du har!♥

2010-11-17 @ 18:50:03
URL: http://sandrahelen.blogg.no
Postat av: mizthanguyen

Var gärna med och tävla om att bli veckans blogg! Tävlingen avslutas i slutet av veckan. Lycka till! :)

2010-11-19 @ 12:39:29
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: isab

hej , vad är det för skillnad på ebay och tradera ? för är inte tradera en försvenskad ebay ?

Kram

2010-11-24 @ 18:29:08
URL: http://isablomgren.blogg.se/
Postat av: Linda

Jisses! Önskar att jag var lika kreativ som du, du är ju jätteduktig på att göra snygga naglar! :)

2010-12-02 @ 12:45:47
URL: http://spjatte.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fina designer! :) gör du bara dekorationer eller jobbar du med material med?

2011-01-12 @ 17:52:15
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: CJ

Åh vilket roligt kreativt pyssel!

2011-02-23 @ 19:39:00
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska du inte skriva vad dom kostar och var du har köpt dom.......??????

2012-01-09 @ 18:32:58
Postat av: Jennie

Hej "Anonym"



Om du hade läst hela inlägget så hade du sett att det står längst ner att allt är köpt på Ebay :) Det står inte vad allt kostar, men minns inte exakt, men det mesta kostar någonting mellan 10-20 kronor. Glitterburkarna var något dyrare, tror de kostade runt 50-lappen!



MVH Jennie

2012-01-14 @ 13:35:38
URL: http://jenniiesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0